عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد
سرخط خبرها

داعش مسئولیت انفجار مرگبار دشت برچی کابل را برعهده گرفت + جزئیات

  • کد خبر: ۱۹۱۱۸۸
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
داعش مسئولیت انفجار مرگبار دشت برچی کابل را برعهده گرفت + جزئیات
گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار پنجشنبه شب در یک باشگاه ورزشی در دشت برچی کابل را برعهده گرفت. در این انفجار دست‌کم ۷ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

شهرآرانیوز؛ گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی در سایت اعماق مسئولیت انفجار در یک باشگاه ورزشی در دشت برچی کابل را برعهده گرفت. انفجاری که 7 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت.

این درحالی است که طالبان جان‌باختن ۴‌ تن و زخمی‌شدن ۷ تن را در این انفجار تایید می‌کنند، اما منابع محلی شمار قربانیان بیشتر از آنچه‌ که طالبان اعلام کرده‌اند، می‌دانند.

خبرنگاران محلی در کابل می‌گویند که طالبان جلوی دسترسی آنان به بیمارستان‌ها را برای جمع آوری اطلاعات درباره زخمیان و جان باختگان این انفجار گرفته‌اند.

این باشگاه ورزشی در طبقه سوم یک مرکز تجارتی در دشت برچی کابل جایی که محل سکونت شیعیان است قرار داشت.

غرب کابل درحالی شاهد وقوع یک انفجار دیگر است که داعش بارها در این منطقه انفجارهای خونین زیادی انجام داده است.

انفجارهایی که جان شمار زیادی از شهروندان شیعه مذهب افغانستان را گرفته است.

نهادهای بین المللی این اقدام داعش را نسل کشی هزاره‌ها (شهروندان شیعه مذهب افغانستان) دانسته‌اند.

هرچند طالبان بارها حضور و فعالیت داعش در افغانستان را رد کرده است، اما در دو سال گذشته و پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در این کشور داعش عملیات‌هایی را برعلیه طالبان و شیعیان در افغانستان انجام داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->